ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці
впливу на довкілля
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УНІВЕРСАЛ-АГРОБУД" 03586182
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця,
ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття
реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають
відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 35866, Рівненська обл., Рівненський р-н, село Розваж, вул.Центральна, будинок 148 380673705070
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса),
контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
ТОВ «Універсал - Агробуд», ЄДРПОУ 03586182 Керівник – Драчук В’ячеслав Костянтинович Юр. ад. 35866 Рівненська обл., Рівненський р-н., с. Розваж, вул. Центральна, 148 Телефон: +38(067)-370-50-70, Електронна пошта: Drachukrv@gmail.com Планованою діяльністю
передбачається видобування суглинку, придатного в якості сировини для виготовлення цегли.
Розробка та експлуатація родовища відноситься до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля ст. 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” - частина 3 Видобувна промисловість (видобування корисних копалин, крім корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи землекористувачами в межах наданих їм земельних ділянок з відповідним цільовим використанням ) - частина 2 Сільське господарство, лісівництво та водне господарство (зміна цільового призначення земель сільськогосподарського призначення (якщо нове призначення відноситься хоча б до одного виду діяльності, зазначеного у частинах другій та третій цієї статті) та зміна цільового призначення особливо цінних земель).
Технічна альтернатива 1.
ТОВ «Універсал – Агробуд» володіє ПРОТОКОЛ №5777 від 14.11.2024р засідання колегії Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України. Назва родовища: - Острозьке -1. Площа: - 4,74 га. Місцезнаходження: - Рівненська обл., Рівненський р-н., 1,0 км. на північ від м. Острог. Вид корисної копалини: - суглинок. Ступінь освоєння надр – не розробляється. Планованою діяльністю передбачається видобування суглинку, придатного в якості сировини для виготовлення цегли відкритим способом – кар’єром.
Враховуючи гірничо-геологічні умови розробки родовища, потужність покладу та фізикомеханічні властивості корисної копалини і розкривних порід, технологічні особливості видобування суглинку, а також досвід розробки розташованого поруч родовища, приймається
транспортна система розробки з внутрішнім розташуванням відвалів розкривних порід.
Технічна альтернатива 2.
Як технічну альтернативу розглядають метод видобування способом гідромеханізації.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Рівненська обл. Рівненський р-н Розваж
3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Острозька міська територіальна громада
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Рівненська обл. Рівненський р-н Розваж .
Острозьке-1 родовище розташоване в 1,0 км. на північ від м. Острог Рівненського району Рівненської області. За межами населеного пункту с. Розваж. На земельних ділянках сільськогосподарського призначення зокрема (кадастровий номер: 5624287000:01:001:0351,
5624287000:01:001:0444, 5624287001:01:001:0177, 5624287000:01:001:0418, 5624287001:01:001:0250, 5624287001:01:001:0057, 5624287001:01:001:0075, 5624287000:01:001:0334, 5624287000:03:004:0003, 5624287000:03:004:0098, 5624287001:03:004:0002, 5624287000:03:004:0189, 5624287000:03:004:0173, 5624287000:03:004:0184).
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Рівненська обл. Рівненський р-н .
Територіальні альтернативи не розглядалися оскільки територія видобувних робіт обмежена контуром підрахунку розвіданих запасів корисної копалини. Видобування корисної копалини за межею розвіданих запасів не доцільне і суперечить законодавству. На дане родовище наявний
ПРОТОКОЛ №5777 від 14.11.2024р засідання колегії Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Ціль планованої діяльності видобування корисних копалин (суглинку) в якості сировини придатного для виготовлення цегли Експлуатація родовища з використанням відповідних машин, механізмів, обладнання та устаткування не призведе до негативної дії на стан здоров'я,
захворюваність, умови життєдіяльності людей та, в цілому, на навколишнє соціальне середовище.
Розробка родовища орієнтована на попередження та ліквідацію можливих причин і шляхів негативного впливу на навколишнє середовище під час видобутку та транспортування.
Соціально-економічний вплив від діяльності підприємства носить позитивний характер.
Основними позитивними факторами є можливість поповнення місцевого бюджету (в т. ч. сплати рентної плати за користування надрами, орендної плати за землю, створення робочих місць для населення, яке проживає в межах розташування даного підприємства).
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Розробку Острозького -1 родовища суглинків ТОВ «Універсал – Агробуд» планує проводити відкритим способом – кар’єром. Рельєф ділянки родовища рівнинний. З півночі на південний захід відбувається поступове збільшення абсолютних висот поверхні. Відмітки поверхні землі
коливаються від 207,78 м (свр.11) в південній частині родовища до 212,08 м (свр.2) в його південно- західній частині. Розкрив родовища представлений грунтово-рослинним шаром.
Потужність розкривних порід 1,7-1,9 м. Відповідно до геологічної будови родовище складається з корисної копалини і являє собою пластоподібний поклад суглинку потужністю 8,3-9,6 м. Поклад має просту геологічну будову. Корисна копалина родовища представлена еолово-делювіальними лесоподібними суглинками жовтувато-сірого кольору верхньої ланки неоплейстоцену. На першому етапі розробки бульдозером зніматиметься ґрунтово – рослинний шар, потім розробляються суглинки на повну їх потужність з урахуванням шару недобору 0,2 м для запобігання засмічення корисної копалини підстеляючими породами. Загальна площа родовища 4,74 га. В 100 – та метрах на схід від зовнішнього контуру підрахунку запасів корисної копалини розташований цегельний завод ТОВ «Універсал-Агробуд», сировинною базою для якого будуть слугувати суглинки Острозького-1 родовища. Родовище не обводнене. Водопритоки в проектний кар’єр можливі тільки за рахунок атмосферних опадів. Гідрогеологічні умови родовища сприятливі для розробки відкритим способом і характеризуються припливом води лише за рахунок атмосферних опадів, які частково дренуються або випаровуються природним шляхом.
Балансові запаси суглинків в контурі кар’єру становлять 373,5 тис м3, експлуатаційні запаси суглинків 361,6 тис. м3. Обʼєм розкривних порід становить 85,0 тис м3. Річна продуктивність кар’єру по видобутку суглинків становить 8416 м3, по розкривним породам 2104 м3. Режим
роботи кар’єру приймається сезонний на видобутку впродовж 130 днів при роботі в одну зміну тривалістю 8 годин з 5-ти денним робочим тижнем.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно з Законами і Кодексами України, міжнародними конвенціями і угодами, ратифікованими Україною відносно охорони довкілля, а також згідно з Експертним висновком та звітом з «Оцінки впливу на
довкілля» щодо впливу планованої діяльності на природні комплекси прилеглої території, але не виключно: - Дотримання Закону України «Про охорону атмосферного повітря» в частині що стосується планованої діяльності; - Дотримання ГН 2.2.6-184-2013 «Орієнтовно безпечні рівні впливу (ОБРВ) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених місць»); - Дотримання нормативів гранично допустимих викидів відповідно до наказу Мінприроди від 27.06.06р. №309; - Дотримання Закону України «Про управління відходами», в частині що стосується планованої діяльності; - Дотримання Наказу МОЗ України № 463 від 22.02.2019р «Про затвердження Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови»; - Дотримання умов «Водного кодексу України»
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічні щодо планованої діяльності.
щодо територіальної альтернативи 1.
Дотримання нормативної санітарно-захисної зони згідно ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування і забудови населених місць» (затвердженого наказом МОЗ від 19.06.1996 р. №173, зареєстрованого у Мінюсті 24.07.1996 р. за №379/1404);
щодо територіальної альтернативи 2.
Відсутні через відсутність територіальної альтернативи.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
В рамках проекту виконаються еколого-інженерні вишукування, а саме: інженерногеологічні, інженерно-геодезичні, екологічні дослідження екосистем, тваринного та рослинного світу та ін. За результатами вишукувань приймаються рішення щодо інженерної підготовки та
захисту території. Підготовка під’їзних шляхів до родовища для вивезення видобутої продукції.
Передбачено зняття ґрунтово-рослинного шару ґрунту і його зберігання у тимчасових відвалах з подальшим використанням для рекультивації відпрацьованих земель. Встановлення попереджувальних, захисних та огороджувальних конструкцій, облаштування проммайданчика
для стоянки, дрібного технічного ремонту і обслуговування кар’єрного транспорту, облаштування місць тимчасового зберігання відходів, встановлення біотуалетів, заходи щодо захисту кар’єру від підтоплення, рекультивація земель. Маркшейдерсько-геологічні роботи
здійснюватимуться маркшейдерсько-геологічною службою підприємства.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічні щодо планованої діяльності.
щодо територіальної альтернативи 1.
Виконання еколого-інженерних вишукувань, а саме: інженерно-геологічних, інженерногеодезичних, екологічні дослідження екосистем, тваринного та рослинного світу та ін. За результатами вишукувань приймаються рішення щодо інженерної підготовки та захисту
території.
щодо територіальної альтернативи 2.
Відсутні через відсутність територіальної альтернативи.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
на повітряне середовище – викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; на мікроклімат – викиди парникових газів; на водне середовище – буде досліджено; на техногенне середовище – буде досліджено; на соціальне середовище – буде досліджено (позитивним ефектом передбачається створення нових робочих місць); на рослинний та тваринний світ – буде досліджено; на ґрунт – буде досліджено. За діючим природоохоронним законодавством усі різновиди впливів повинні обмежуватися санітарно-захисною зоною споруд, не перевищувати
фонові і граничнодопустимі концентрації та не спричиняти розвиток захворюваності місцевого населення.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічні щодо планованої діяльності.
щодо територіальної альтернативи 1.
на повітряне середовище – викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; на мікроклімат – можливі викиди парникових газів); на водне середовище – здійснення забору води та скиду стоків у водні об’єкти; на техногенне середовище – буде досліджено; на соціальне
середовище – буде досліджено (позитивним ефектом передбачається створення нових робочих місць); на рослинний та тваринний світ – буде досліджено; на ґрунт – буде досліджено. За діючим природоохоронним законодавством усі різновиди впливів повинні обмежуватися санітарнозахисною зоною споруд, не перевищувати фонові і граничнодопустимі концентрації та не спричиняти розвиток захворюваності місцевого населення.
щодо територіальної альтернативи 2.
Відсутні через відсутність територіальної альтернативи.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Друга категорія
3 Видобувну промисловість Видобувну промисловість: видобування корисних копалин, крім корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи землекористувачами в межах наданих їм земельних ділянок з відповідним цільовим використанням; перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення;"
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Підстав немає
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД у відповідності із ст.6 Закону України „Про оцінку впливу на довкілля” № 2059-VІІІ від 23 травня 2017 року. (зі змінами).
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки вплив у на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного
впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії
розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше
25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки
впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу
досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та
розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм
підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде - Отримання: Спеціального дозволу на користування надрами (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається - Державною службою геології та надр України.
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Департамент екології та природних ресурсів Рівненської обласної державної адміністрації , Поштова адреса 33028 м. Рівне, вул. Саймона Сміта, 20, Електронна пошта info@ecorivne.gov.ua,
Контактний телефон (0362) 62-03-64, Контактна особа Володимир Васильович Захарчук
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}